1983 - Manic miner - A nagy Ő
2017. szeptember 14. írta: senkisemszámítaspanyolinkvizícióra

1983 - Manic miner - A nagy Ő

Eredeti kiadás dátuma: 1983

Platform: Zx Spectrum, majd később több platformra átirat 

Fejlesztő: Matthew Smith

Műfaj: Platform

Manic miner. A nagy Ő. Ő tehet mindenről. Őmiatta lettem talán egész életemre játékos. Ő volt az első, akit megpillantottam. Valamikor 1987 tájékán az unokatestvérem kapott egy ZX Spectrumot, és elmentünk hozzá megnézni. A legelső játék a Manic miner volt. Körbeültük a tévét, és egymás után játszottunk. Onnantól kezdve nem volt nyugtom, és addig abajgattam a szüleimet, amíg kb. egy év múlva nekem is hoztak egy Spectrumot Bécsből, ha jól emlékszem 2000 schillingért.

 

manicminer.jpg

Természetesen rohantam az unokatesómhoz, hogy elkérjem a kazettát, amin a Manic miner is volt. Onnantól kezdve én is játszhattam otthon, egyedül, zavartalanul.

Nem hiszem, hogy aki játszott vele, annak elsőre nem ugrik be ahogy a Spectrum szegényes hangszórója próbálja reprodukálni Grieg: A hegyi király csarnokában című darabját. 

manic_miner_1.jpg

Nem mellesleg ez volt az első olyan program, amiben játék közben is aláfestő zene szólt, amiről azt gondolták, hogy nem lehet megoldani Spectrumon.

manic_miner_bugbyte.jpg

A Manic miner - hogy erről is ejtsünk szót, egy platform játék. Williyvel a bányásszal egy barlangban szorultunk, ahonnan csak húsz, ellenfelekkel megpakolt termen keresztül juthatunk ki, amikben ráadásul fogy a levegő. Ehhez kulcsokat kellett összegyűjteni. 

A Manic miner egy örök klasszikus, tele az alkotó Matthew Smith furcsa "humorával".

Az első pályát bekötött szemmel álmomból felébresztve még ma is végigviszem :)

Online játszható Manic miner

Manic miner végigjátszás:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://videojatekbakancslista.blog.hu/api/trackback/id/tr1012828890

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Terézágyú 2017.09.15. 13:41:57

Egyébként mai szemmel k*rvára idegesítő, és nehézkes ez a játék :) Vagy csak nem csípem az ilyen "pixelnyi pontossággal ugrálós" játékokat...

Luc Mandelor 2017.09.15. 16:16:45

Soha sem volt egy könnyű játék, talán nem is tudtam soha végig vinni. De! Örök szerelem, és az egyik első spectrum játékom volt. Aztán jöttek a Jet Set Willy-k :)
süti beállítások módosítása